יום חמישי 5/9/2013 – מZubiri ל Pamplona

הוצאות : 10 יורו

Zubiri-Pamplona 17 Km

c

יום חמישי 6:00 בבוקר, התארגנו, אכלנו חטיף אנרגיה ויצאנו לדרך. התחלנו את ההליכה כשבחוץ חשוך מאוד ולא ניתן לראות כלום לכן נעזרנו באנשים שהלכו לידינו עם פנסים. זה חשוב ללכת עם פנס במידה ומחליטים ללכת בשעות הבוקר המוקדמות כדי לא לפספס את סימוני הדרך. בסביבות השעה 8:30 הטמפרטורות עלו טיפה ומזג האוויר היה נהדר, שילוב של קרני שמש חמימות עם אוויר קריר ומרענן, מזג האוויר המושלם להליכה.

המסלול היום עובר בחלקו הראשון בין לא מעט כפרים קטנים ועל כן ההליכה היא על שביל אספלט, בחלקו השני חוזרים להליכת שטח שמפסיקה את ההתלבטות של רוב הצליינים שלא יודעים האם לנעול נעלי ספורט או נעלי שטח בקמינו אז חד וחלק, הקמינו מחייב נעלי שטח (סיבות נוספות יעלו בהמשך).  במהלך הדרך יש מעט עליות לא קשות  בכלל אך הירידות מעט תלולות.

לאחר הליכה של 5ק"מ בסביבות השעה 8:30 עצרנו בLarrasoana , חצינו את הגשר בכניסה לכפר וישבנו על גדות הנהר לארוחת בוקר. אכלנו את מנות האוכל המוכן שקנינו בZubiri. המנות שקנינו אכן מספקות את האנרגיה שאנו צריכים להליכה אך מבחינת טעם זה פשוט איום ונורא. המנות מלאות בשמן על מנת לשמור על טריותן ושיחזיקו מעמד מחוץ למקרר והטעם מאוד תעשייתי. אני מאמינה שאפשר לספק את האנרגיה הזו גם בבגט עם גבינה או טונה שזה פחות נוח לאחסון בתיק לכן אפשר גם לעצור בכפרים שבדרך ולשבת באחת מהמסעדות, תעשו את השיקול שלכם.

בשעה 12:00 עצרנו בכניסה לVillava ישבנו על ספסל שנמצא על גדות הנהר ונהנינו מהנוף הכפרי היפה. בכפר זה הקמינו עובר ברחוב ראשי שיש בו הכל מכל טוב אם זה מסעדות, בתי מרקחת, סופרמרקטים, מספרות, חנויות ספרים ועוד.. האווירה מאוד נעימה ומזמינה אך ההליכה משם לנקודת הסוף מסתכמת בחצי שעה שבסופה אנו מגיעים לעיר הרבה יותר גדולה שגם בה יש מכל טוב ולא חסר דבר. אנחנו העדפנו להגיע לנקודת הסיום, להגיע לאלברגה ולצאת להסתובב בראש שקט כשאנחנו יודעים שיש לנו מיטה חמה להעביר בה את הלילה.

בשעה 13:00 הגענו לPamplona חצינו את הגשר ובעזרת תושבי המקום הגענו לAlbergue Jesús y Maria שנמצא ברחוב Compañia .אלברגה נוספת נמצאת בפנייה שמאלה בכיכר שנמצא לפני העליה לגשר השני אבל שם יש 22 מקומות כך שאם לא הגעתם מוקדם סביר להניח שלא נשאר שם מקום, למרות שהאלברגה הזו נמצאת במקום פסטורלי ויפה אני ממליצה להיכנס לעיר ולהעביר את הלילה באלברגה העירונית Albergue Jesús y Maria שמאורגנת מאוד ומסודרת ויתרון נוסף זה שהמקום נמצא במרכז העיר קרוב לקתדרלה ולמסעדות. ללילה באלברגה העירונית +מצעים חד פעמיים עלה לנו 7יורו. באלברגה מקלחות ושירותים משותפים, חדר עם מכונות כביסה(3יורו), מייבש וכבלי תלייה לבגדים.

לאחר שכיבסנו את הבגדים, תלינו אותם והתפנקנו במים החמים במקלחות יצאנו לרחוב San Nicolas שנאמר לנו שרוב המסעדות נמצאות שם (כשהפנים שלנו לכיוון האלברגה פונים שמאלה בסוף הפארק הקטן פונים ימינה, הולכים ישר, חוצים את הPlaza del Castillo ממשיכים ישר עד שמגיעים לSan Nicolas )

ישבנו במסעדת Baserri וקיבלנו תפריט צליינים ב11יורו . אני לקחתי ירקות מבושלים למנה הראשונה, סלמון לעקרית וקרפציו אננס עם כדור גלידה לקינוח. גידי לקח אורז עם פירות ים למנה ראשונה, תבשיל טלה לעיקרית ופירות עם שוקולד חם לקינוח. בסוף הארוחה יצאנו לסיבוב בעיר, קניתי בננה, תפוח וחטיף אנרגיה ב2.454יורו.