יום שישי 1/10/2013 מ- Santiago de Compostela ל- Finistere

אז הגענו לסאנטיגו דה קומפוסטלה, שמחנו, התרגשנו, ביקרנו בקתדרלה הגדולה של סנטיאגו עליה שמענו לאורך כל הדרך אבל הרגשנו שזו לא הנקודה הסופית שלנו במסע זה. יכול להיות שהרגשה זו נבעה מכך שלא הלכנו את הקמינו מטעמי דת לכן הביקור בקתדרלה לא סיפק אותנו כנקודה הסופית למסע ואם כבר הגענו לצפון מערב ספרד, שלוש שעות נסיעה מסוף העולם, לא נלך?!

התכנית להיום הייתה להגיע לסוף העולם, העיירה הקטנה, Finistere . בימי הביניים העלייה לרגל לסנטיאגו דה קומפוסטלה לא הייתה עניין של מה בכך, אנשים שילמו על כך בבריאותם ולפעמים אף בחייהם. בגלל הקושי הרב לצלוח מסע זה אנשים פקפקו בסיפורי העלייה של אלה שהגיעו מבלי הוכחה לכך שאכן סיימו את המסע לסנטיאגו, לכן היה נהוג להגיע לFinistere ומשם לקחת צדפה שמייחדת את המקום ומוכיחה את סיום מסעם.

דרכם של הצליינים לסמל את סוף מסעם הייתה, לאסוף את כל הציוד שליווה אותם לאורך הקמינו ולשרוף אותו אל מול האוקיינוס רחב הידיים המוביל אל הלא נודע, או אל סוף העולם דבר שהאמינו בו בתקופת ימי הביניים. מעשה זה סימל את ההתחלה החדשה שלהם בחיים, כל מה שהיה לפני נשרף ונשכח ומרגע זה הם מתחילים בחיים חדשים טובים יותר, מלווים בברכת סיום העלייה לרגל.

האוטובוס לFinistere יוצא בשעה 9:00 מתחנת האוטובוסים שנמצאת מחוץ לעיר העתיקה במרחק הליכה של כ20-30 דקות. הגענו לתחנת האוטובוס המרכזית ב8:40 וקנינו שני כרטיסי נסיעה הלוך ושוב ללילה אחד (23.6 יורו לכרטיס). הנוף לאורך הנסיעה עוצר נשימה, הררי וירוק וכשמגיעים לנקודה ממנה ניתן לראות את האוקיינוס מבינים את הקסם עליו כולם מדברים.

Finistere

ברגע שירדנו מהאוטובוס מלא נשים, גברים וילדים, תושבי העיירה התנפלו עלינו עם עלונים של הפנסיונים שלהם, מנסים לשכנע אותך לבוא לישון אצלם, מבטיחים לכם ארמונות וסרוויסים, הם יהיו מוכנים לעשות הכל כדי שתבוא לישון אצלם הרי התיירים הם פרנסתם העיקרית. המחירים נעים בין 20-30 יורו. אישה מבוגרת תפסה את תשומת ליבנו והחלטנו להתארח בפנסיון שלה. שילמנו 20יורו על חדר פרטי מרווח מאוד, השירותים, האמבטיה והמטבח היו מחוץ לחדר. הפנסיון היה ממוקם במרחק של כ2 דקןת הליכה מהנמל ומתחת לפנסיון יש סופרמרקט גדול שניתן להצטייד באוכל במידה ומחליטים להכין ארוחות בפנסיון ולא לאכול במסעדות.

סוף ספטמבר – תחילת אוקטובר זוהי תקופת תחילת הגשמים לכן שמחנו מאוד כי בחוץ היה אמנם קריר אבל לא גשום לכן הנחנו את הציוד בחדר ויצאנו לנמל. ישבנו לאכול באחת המסעדות שמציעה תפריט צליינים ב10יורו . אני לקחתי סלט רוסי למנה הראשונה, דג עם תפוחי אדמה ועוגת גלידה לקינוח. גידי לקח צדפות תער למנה הראשונה, דג עם תפוח אדמה למנה השנייה ועוגת גלידה לקינוח. לאחר הארוחה טיילנו לאורך הטיילת והמזח שמול המסעדה. בדרך פגשנו את הזוג הברזילאי החביב שפגשנו בזמן מסענו והם הסבירו לנו בעזרת מפה שהייתה ברשותם איך מגיעים למגדלור שזוהי הנקודה הסופית של הקמינו, שם הצליינים נהגו לשרוף את בגדיהם ולהתחיל מחדש.

לאחר שהתקלחנו, הלכנו לסופרמרקט קנינו אפרופו, גבינה, מיץ תפוזים וחטיף שוקולד לקינוח והלכנו לכיוון המגדלור.

ההליכה למגדלור היא לאורך הכביש הראשי. עולים על ההר בעלייה נינוחה ומתונה של כ3ק"מ. כל ההליכה מלווה בסימני הקמינו. לאט לאט ככל שמתקרבים למגדלור נגלה בפנינו נוף קסום עוצר נשימה המעלה חיוך גדול על הפנים ונותן תחושה של רוגע, שלווה וטוב. כאילו אין בעיות בעולם ובאמת מעכשיו החיים יהיו טובים יותר. כשהגענו למגדלור הבטנו אל האוקיינוס רחב הידיים והבנו מאין בא להם הרעיון כי זהו סוף העולם. נכנסנו למגדלור שם יש תמונות של האזור מתקופות שונות. יצאנו החוצה, תפסנו אבן בפינה שקטנה המשקיפה אל הנוף ונשנשנו מעט מהאוכל שהבאנו מהסופרמרקט ובעיקר שמרנו על השקט ונהנינו מכל רגע . בלית ברירה לאחר כחצי שעה התקפלנו והתחלנו ללכת לכיוון הפנסיון בשל טיפות הגשם שהחלו לרדת .

Finistere

בערב הלכנו למסעדה שנמצאת צמוד לתחנת האוטובוס ומציעה תפריט ב9יורו. אני לקחתי סלט וגידי מרק דגים למנה הראשונה ולמה העיקרית לקחנו דג לא מזהה(ממשפחת חתולי הים) ולצערנו גם לא טעים. לקינוח לקחנו גלידה. טיילנו מעט בעיר וחזרנו דרך הנמל וטיילו לאורכו. זהו היה הלילה היחיד שלנו בFinistere לכן החלטנו לנצל אותו עד תום. נכנסנו לאחד מבתי הקפה שנמצא על הנמל, ישבנו בחוץ למרות הקור והרוחות ששלטו בנמל, אני הזמנתי תה חם, גידי שוקו ועוגת גבינה עם אוכמניות(9יורו).