יום חמישי 31/9/2013 Santiago de Compostela

התעוררנו ב9, ארגנו את הציוד ויצאנו. ביציאה מהאלבגה, קשה שלא להבחין בזה, התקרבנו בהליכה מהירה לחלון הראווה המגרה שהיה מלא בכל טוב, פנקייקים, פירות, גבינות, נקניקים, עוגיות ועוד. זה היה בעצם חדר אוכל של בית מלון Carris Hotel שנמצא מול האלברגה. המלצרית אמרה שתמורת 10יורו גם אנחנו נוכל להנות מכל השפע הזה. החלטנו להתפנק ולאכול שם את ארוחת הבוקר.

Santiago de Compostela

לאחר שהעמסנו כמות נדיבה של סוכרים הלכנו למוזיאון הקתדרלה (1.5יורו לפרגרינוס) הסיור במוזיאון נחמד מאוד יש שם מלא פריטי אומנות ודת מימי הביניים ועד היום. אל תפספסו את משחק המחשב המגניב שמכניס אותנו לסנטיאגו דה קומפוסטלה בימי הביניים ונותן הצצה לחיי היום יום בעיר עם דגש על החוויה שעבר צליין שהגיע לעיר.

יצאנו מהמוזיאון בשעה 11:30 כדי להגיע מוקדם לאולם הקתדרלה ולתפוס מקומות ישיבה לפני תחילת המיסה. הגענו לקתדרלה ב11:40 והמקום היה הומה אדם. לא היה שום סיכוי למצוא כיסא פנוי, כדי לתפוס מקום טוב אני ממליצה להגיע שעה לפני המיסה, אפילו קצת יותר. לבסוף נעמדנו באחת הפינות מהן ניתן לראות בברור את כל המתרחש במזבח. בקתדרלה מסתובבים לא מעט שומרים , הדואגים לשקט וחשוב להם מאוד שאנשים יכבדו את המקום גם אם הם אינם מאמינים. חשוב שתדעו, אסור להכנס לקתדרלה עם התיקים והמקלות!

המיסה החלה ב12:00 במספר שירים ולאחר מכן ברכות לצליינים שהגיעו לסנטיאגו. הכומר מקריא את רשימת מדינות המוצא של הצליינים שהגיעו לסנטיאגו ביום האתמול. לאחר מכן המשיכו עם התפילות ובאמצע אחת התפילות כולם עמדו והחלו ללחוץ את ידיהם של האנשים שעמדו לצידם. לאחר כשעה של תפילות הכומר והנזירים הדליקו את כלי הכסף הגדול ה"בוטפומריו" הקשור בשרשראות לתקרה ומטלטלים אותו מצד לצד בזמן שהוא מוציא עשן קטורת. יש המאמינים כי עשן זה יחד עם התפילות מטהר את המקום ואת האדם.

Santiago de Compostela

את המשך הצהריים בילינו בסיור בעיר העתיקה ומחוצה לה . בעיר העתיקה יש הופעות רחוב רבות שמוסיפות לאווירת החג ששוררת ברחובות סנטיאגו. כל הרחובות מלאות בחנויות, פאבים ומסעדות רק אל תשכחו את שעת הסייאסטה בין 14:00 ל 16:30 בה כל החנויות סגורות .

בערב ישבנו במסעדת פועלים הנקראת Entre-Rúas . האוכל שם חמים, טעים ועושה טוב על הלב. ממליצה בחום על המסעדה! במסעדה תפריט ב11.5יורו. למנה הראשונה לקחנו מרק ירקות נהדר, למנה השנייה אני לקחתי דג וצ'יפס וגידי לקח ספגטי עם  בשר ופטריות ברוטב שמנת ולקינוח עוגת תפוחים שהיא דווקא לא היה להיט.