יום שישי 26/9/2013 מ- Ferrieros ל- Ventas de Naron

זמן : 6 שעות הליכה

הוצאות : 29 יורו

Ferrieros-Ventas de Naron 21 km

התעוררנו ב7:15, הלכנו למסעדה שבמורד הגבעה. אני לקחתי סנדוויץ' עם חביתה וטונה ב4 יורו וגידי לקח סנדוויץ' עם בייקון וגבינה ב4יורו. יצאנו לדרך ב 9:00, קצת מאוחר אבל העדפנו לצאת באור יום ובמסעדה בferrieros יש אוכל טוב אז העדפנו לקנות שם את ארוחת הבוקר שלנו.

Ferrieros-Ventas de Naron

8 הק"מ הראשונים של יום זה מאופיינים בירידה תלולה. מהעיירה Portomarin ישנן מספר עליות מתונות וידידותיות. הכניסה לעיירה על הגשר הרחב שעובר מעל חורבות העיר העתיקה מרשימה מאוד. הלכנו לכיוון הרחוב הראשי שם יש מספר מסעדות וכנסייה בה ניתן להחתים את דרכון הצליינים.

ביציאה מportimarin חוזרים להליכה בטבע והעליות הופכות לתלולות יותר. עצרנו בעיירה Hospital da Cruz לשייק פטל עם חלב ב יורו.

הגענו לעיירה Ventas de Naron בסביבות השעה 15:00, המשכנו פנימה ונכנסנו לאלברגה Albergue O Cruceiro. שילמנו 10 יורו ללילה. המקום חדש, מרווח ונטול מיטות קומותיים. המקלחות גדולות עם מים חמים ומפנקים. הרגיש לי כל כך בבית שהתחלתי לשיר במקלחת ולא היו לי שום תכניות לצאת משם. לבעלי האלברגה יש גם מסעדה הצמודה לחדרים. ישבנו לארוחת צהריים, אני לקחתי סלט גדול ב3.5 יורו וגידי לקח צלחת של נקניקים וגבינות ב4.6 יורו.

בשעה 21:00 יצאנו לארוחת ערב. לשם הגיוון (וגם כי שם יש מבחר רחב יותר של אפשרויות בתפריט וזול יותר, 9יורו) הלכנו למסעדה של האלברגה השנייה Albergue Casa Molar שנמצאת בכניסה לעיירה. למנה ראשונה לקחנו מרק קישוא ות"א שהתאים למזג האוויר הקריר שהיה בחוץ, למנה העיקרית גידי לקחת סטייק עם ציפס ואני לקחתי ביצי עין עם גבינה וציפס. לקינוח לקחנו עוגת שקדים. הארוחה הייתה נהדרת והשירות היה נפלא כך שבדרכנו החוצה היינו חייבים לציין זאת בפני מי שעמד בבר (הסתבר מאוחר יותר שהוא בעל המקום) .המילים הטובות והחמות על האוכל המופלא שלהם כנראה קסמו לו מאוד והוא החליט להזמין אותנו לכוסית וויסקי וליקר על חשבון הבית. לפני שלגמנו מהוויסקי ביצענו את המנהג של הספרדים לפני שהם שותים משקה אלכוהולי, צועקים עם חיוך מאוזן לאוזן , "para arriba, para abajo, para el centro y para el dentro"

Ferrieros-Ventas de Naron

בחדר ישנו עם צרפתי שלא ידע מילה באנגלית, ברזילאית שהצליחה לתקשר איתנו בשילוב של אנגלית ספרדית ופורטוגזית וגרמני שהיה שיכור מכדי שנוכל להבין אותו. בעזרת תנועות ידיים ושילוב של מספר שפות ניסינו לתקשר אך הניסיון כשל וכולנו נפלנו למיטות.