יום חמישי 25/9/2013 מ- Samos ל- Ferreiros

הוצאות : 36.6 יורו

Samos - Ferreiros 27 km

Samos – Ferreiros 27 km

ההליכה ביום זה מאופיינת בהרבה עליות לצד מספר מועט של ירידות אך לא תלולות יותר מידי. הקושי היחיד של יום זה  הוא האורך. ,אתמול בחרנו לפנות שמאלה לדרך Samos, ההשלכות של בחירה זו הן שהדרך התארכה לנו אתמול וגם היום. לפנינו 27.5 ק"מ לכן קמנו מוקדם ויצאנו לדרך ב6:40. התחלנו ללכת כשבחוץ חושך מצרים כך שלא יכולנו להנות מהנוף ההררי שהקיף אותנו. פחות נחמד ללכת לשם ההליכה ולא לשם ההנאה, לכן אם מתאפשר לכם תתחילו את היום כשבחוץ יש אור ואין צורך להיעזר בפנסים.

4ק"מ לפני ההגעה ל-Sarria עצרנו לארוחת בוקר. אני לקחתי סנדוויץ' עם חביתה ב-3.50יורו. גידי לקח חביתה ספרדית + בגט ב-3יורו. Sarria זו עיירה גדולה שבה ניתן להצטייד באוכל, ציוד טיולים, ספרים ועוד.. אנחנו קנינו 4חטיפי אנרגיה, 2בננות, טונה ו-2גלידות ב8.4יורו. בעיירה זו מתחברות שתי הדרכים שהתפצלו ב Triacastela. בסוף הקמינו בSarria, במעלה המדרגות ישנו מנזר קטן בתוכו חותמת של המקום לצליינים העוברים במקום. מעל שולחן החותמת ישנה מפה עליה סימנו את כל המדינות מהן מגיעים הצליינים, ישראל על המפה!

Samos – Ferreiros

לאחר הליכה של 9ק"מ הגענו ל- Peruscallo שם הופתענו לגלות שולחן המלא בכל טוב במיוחד בשביל הצליינים שעוברים שם. על השולחן הייתה חותמת, שתייה חמה, פנקייקים עם שוקולד וסיר אורז. מי שמעוניין ישנה קופסה לתרומות. השולחן הזה העלה חיוך על פנינו ומילא אותנו באנרגיה להמשך הדרך.

בשעה 15:30 הגענו ל- Ferreiros, במרחק של 98 ק"מ מ-Santiago de compostela. בנקודה הזו שתי אלברגות לכן לא מומלץ להגיע יותר מידי מאוחר אחרת לא יישארו מיטות. אלברגה אחת מסובסדת והשנייה, Albergue Casa Cruceiro בה העברנו את הלילה היא בבעלות פרטית(10יורו ללילה), שייכת למשפחה המנהלת את המסעדה שנמצאת ממול. האלברגה הפרטית נפתחה לראשונה באוגוסט 2012. באלברגה הכל חדש, נקי, ליד כל מיטה יש שקע, יש מלא תאי שירותים, המקלחות מפנקות וישנו חדר אורחים גדול המשקיף מבעד קירות זכוכית על הנוף שבחוץ. המקום בעיצוב מודרני ונראה כעוף מוזר על הגבעה העזובה עליה הוא נבנה כשבאזורו ישנם רק בתים שנבנו מלפני יותר מ100שנה.

Samos – Ferreiros

בחדר האורחים תחמו את הפינה השמאלית ושמו בה עוד שתי מיטות לצידן שידה ושקע למקרה חירום בו לא יישארו מקומות בחדרים אך הפינה הקטנה והאינטימית הזו קסמה לנו מאוד לכן ביקשנו להעביר שם את הלילה. החיסרון של שינה בפינה זו היא שכדי להגיע לשירותים צריך ללכת במסדרון לחדרים שזה לא כל כך רחוק אבל באמצע הלילה זה מרגיש כמו משימה בלתי אפשרית. היינו מוכנים להקריב את השירותים לטובת לילה ללא נחירות. המיטות בפינה זו פחות טובות מהמיטות שבחדרים, הקרשים שתומכים במזרן נפלו כל הזמן לכן הזזנו את המיטות והורדנו את המזרנים לרצפה. כמו שציפינו עבר עלינו לילה ללא נחירות.

לאחר שהתארגנו הפינה שלנו הלכנו למסעדה שנמצאת במורד הגבעה, מול האלברגה. המסעדה מציעה שלושה תפריטי צליינים כשכל תפריט מתומחר אחרת הזול ביותר, 9יורו, יש ב10יורו והיקר ביותר ב-11יורו . בחרנו בתפריט של ה10יורו. אני לקחתי פסטה ברוטב עגבניות וגבינה למנה ראשונה, דג עם צ'יפס למה עיקרית ועוגת סנטיאגו(עוגת שקדים מעולה) לקינוח. גידי לקח מרק שעועית וירקות למה ראשונה, בשר בקר עם צ'יפס למנה עיקרית ואת העוגה של סנטיאגו לקינוח.

Samos – Ferreiros

חזרנו לאלברגה, נהננו מהנוף בחדר האורחים הגדול ויצאנו החוצה לצפות בשקיעה.

לארוחת הערב אני לקחתי סלט גדול, סנדוויץ עם גבינה ומיץ ב8.9יורו. גידי בחר בתפריט של ה9יורו והזמין סלט למנה ראשונה, אורז עם חזה עוף וציפס למה עיקרית וגלידה לקינוח.