יום שישי 20/9/2013 מ Leon ל Ponferrada

מרחק : 52 ק"מ

זמן :  שעה וחצי

הוצאות : 25.40 יורו

7:45 השעון מצלצל. מתעוררים, מתקלחים, יורדים לחדר האוכל לארוחת בוקר כאילו יש לנו את כל הזמן שבעולם, אבל לא! יצאנו מהאלברגה בשעה 9:55 כשהאוטובוס היה אמור לצאת ב10:15 בלית ברירה הידקנו את רצועות התיק ופתחנו בריצה לעבר תחנת האוטובוס, הגענו ב10:11 מתנשפים ומזיעים.

את האוטובוס לקחנו עד Ponferrada . מסלול האוטובוס מקביל לשביל הקמינו עד Astorga מעיירה זו הנוף העירוני פינה את מקומו להרים ירוקי עד.

בשעה 11:45 הגענו לPonferrada. ניגשנו לדוכן המידע שנמצא בתחנת האוטובוס שם הסבירו לנו איך להגיע לאלברגה העירונית Albergue de peregrinos San Nicolás de Flüe שנמצאת בצד השני של העיר 25 דקות הליכה, יוצאים מתחנת האוטובוס והולכים ישר עם הרחוב הראשי, חוצים את הנהר וממשיכים עם הכביש שמתעכל שמאלה עד שמגיעים לאלברגה שנמצאת מימין לכביש.

Leon – ponferrada

האלברגה נפתחת ב14:00. הנחנו את התיקים שלנו בשיירה לפי סדר ההגעה של האנשים לאלברגה, לקחנו ציוד חשוב והלכנו לאכול ארוחת צהריים. קנינו באחת המכולות שנמצאת בתוך השכונה שמול האלברגה ארוחת פועלים כמו שאנחנו אוהבים, אני לקחתי בגט עם טונה, גבינה ועגבנייה, גידי לקח בגט עם בייקון, גבינה, עגבנייה, 2 ריבות קטנות ופחית בירה. הכל יחד עלה לנו 8.80יורו.

ב13:30 כאשר חזרנו לאלברגה ראינו שתור התיקים התארך מאוד ושמחנו שהשארנו את התיקים באלברגה. חצר האלברגה, גדולה, ירוקה ומלאה המקומות ישיבה. כאשר נכנסים לחצר אי אפשר להתעלם מפסל האבן המציין כי נשארו רק עוד 202ק"מ של הליכה עד סנטיאגו דה קומפוסטלה. בפינת הישיבה שמצד שמאל לכניסה יש כרם ענבים קטן שמשמש כסכך ומתחתיו שולחנות וכסאות. בחלק האחורי נמצאים שני ביתנים של מקלחות ושירותים.

Leon – ponferrada

אלברגה זו מתקיימת מהתרומות של הצליינים שנשארים בה ללילה, כל אחד מחליט כמה כסף הוא רוצה לשלם ללילה באלברגה. חדר מותאם לרביעיות או שישיות. בקומה השניה יש חדר גדול עם מחשבים, ספרייה, ספות ושולחנות.

בשעה 17:00 יצאנו למבצר העיר Castillo Templario de Ponferrada שנמצא בכניסה לעיר העתיקה, אחרי שחוצים את הגשר.המבצר נבנה במאה ה12. כניסה למבצר עולה 6יורו. היה מעניין מאוד לעבור במוזיאון הקטן שהם הקימו בכניסה המספר על חיי האיכרים, האבירים, הנשים והילדים בימי הביניים. המשך מוזיאון נוסף ובו אומנות וספרים עתיקים וחלקם כתובים בעברית. המבצר עצמתי בגודלו ובהיסטוריה החקוקה על כל אבן ואבן שמחזיקה אותו איתן ויציב עד ימינו אנו.

Leon – ponferrada

לאחר הסיור במבצר הלכנו לכיכר המרכזית ועברנו בין החנויות וטיילנו בין הסמטאות.

חזרנו לאזור האלברגה ונכנסנו למסעדה שנמצאת ממול המציעה תפריט צליינים ב10יורו. אני לקחתי תבשיל ירקות למנה הראשונה, דג עם ציפס לעיקרית ויוגורט לקינוח גידי לקח למנה ראשונה מרק שעועית ובשר, פאי חצילים לעיקרית ויוגורט לקינוח.