יום חמישי 19/9/2013 Leon

הוצאות :  44.5יורו

ארוחת הבוקר של האלברגה מוגשת עד השעה 10:00. בחדר האוכל אליו נכנסנו היה בופה ובו דגנים, בגטים, ריבות, קרואסונים, עוגיות, שתייה חמה וקרה. אני בהחלט ממליצה לשלב את השהייה באלברגה עם ארוחת הבוקר שלהם. לאחר ארוחת הבוקר עשינו כביסות ותכננו את המשך ההליכה שלנו.

Leon

היעד הראשון שלנו היה מרכז התיירים שנמצא מול הקתדרלה, לקחנו את מפת העיר שתעזור לנו להתמצא ושמענו על האתרים המומלצים לביקור.

ביקור ראשון עשינו בקתדרלה, כניסה עלתה לנו 5יורו. הקתדרלה בLeon קטנה וצנועה בהרבה מזו שBurgos אך למרות זאת אני חושבת שביקור בקתדרלה הוא הכרחי. בכניסה מקבלים מכשיר שמע ובו הסברים מפורטים על מבנה הקתדרלה, השינויים שעברה עם השנים, סגנון הבנייה ועוד.. בזמן זה עבדו במרץ חברה מגרמניה על כיוון העוגבים לקראת פסטיבל הפסנתר שיחול בעוד יומיים.

יצאנו מהקתדרלה והלכנו למוזיאון שנמצא מימינו, כניסה למוזיאון 3יורו. ההסברים הכתובים על המוצגים במוזיאון הם בספרדית אבל למרות זאת הביקור במוזיאון היה מרתק. במוזיאון נמצאים ממצאים ארכאולוגים עתיקים בני מאות שנים, פרטי אומנות אם זה פסלים, ציורים ועבודות יד למיניהן שאת חלקן הצליחו לשמור או לשחזר את מה שנהרס ועל חלק ניתן לראות את השנים שחלפו.

לארוחת הצהריים בחרנו במסעדה Alfonso Valderas שנמצאת ברחוב הראשי. אני הזמנתי ריזוטו מוקרם עם פטריות 10יורו (הריזוטו היה מעולה!!!) וגידי לקח פסטה בולונז 4.5יורו. לקינוח עצרנו ביוגורטיה שנמצאת במורד הרחוב, 3.3יורו ליוגורט עם תוספות.

Leon

הפעם לא לקחנו סיכון, הלכנו לתחנה המרכזית וקנינו כרטיסי נסיעה לPonferrada . כרטיס ליחיד עלה 9.2יורו.

בשעה 19:30 יצאנו בחיפושים אחר ארוחת הערב, משימה לא פשוטה מכיוון שברוב המקומות נאמר לנו כי הם עדיין לא מגישים את ארוחות הערב ובאלה שכן לא אהבנו את מה שהציעו בתפריט לכן יצאנו מהעיר העתיקה בחיפוש אחר המסעדה שבה נאכל את ארוחת הערב הטובה ביותר. לאחר שיטוטים מייאשים ברחובות העיר בהם מצאנו רק בתי קפה המציעים פינצ'וס נגלתה בפנינו המסעדה הכי מגניבה וצבעונית שיש Tommy Mel's המעוצבת כמו דיינר משנות החמישים. נכנסנו פנימה ושיריו של אלביס הכניסו אותנו לאווירה וללא היסוס ישר תפסנו מקום. מהר מאוד ניגש אלינו המלצר שגם הוא היה לבוש בהתאם לקונספט המסעדה. אני הזמנתי המבורגר צמחוני, ציפס ומילקשייק וניל עוגיות ב14יורו, גידי הזמין המבורגר 250גר' עם בייקון, ציפס בטטה ומילקשייק וניל ב16יורו. האווירה במסעדה נהדרת, החיוך לא ירד והגוף לא הפסיק לזוז לקצב המוזיקה שהתנגנה ברקע.

בדרכנו חזרה לאלברגה, בכיכר שבכניסה לעיר העתיקה תזמורת נגנים גדולה הופיעה על בימת הכיכר, לא התכוונו להחמיץ יותר ממה שכבר פספסנו, תפסנו מקום ונהנינו מנגינת התזמורת.