17/9/2013 יום מנוחה ב- Burgos

הוצאות : 31.2 יורו

החלטנו להישאר יום נוסף בBurgos על מנת שנוכל לטייל קצת ברחובות ספרד ולספוג מעט מהאווירה והתרבות. את האלברגה עזבנו בשעה 7:40 מהסיבה שכמעט ובכל האלברגות העירוניות לא ניתן להישאר לישון לילה נוסף ושעת העזיבה בבוקר לא תאוחר מהשעה 8:00 או 9:00 (מומלץ לבדוק מהי שעת העזיבה בכל אלברגה אליה אתם מגיעים) . בשעות הבוקר לא ניתן למצוא אף אלברגה פתוחה לכן אחראי האלברגה העירונית הציע לנו להשאיר את התיקים באלברגה העירונית ולחזור בשעה 12:30 כאשר האלברגה נפתחת ולקחת את התיקים לאלברגה בה נעביר את הלילה.

הלכנו לתחנת הרכבת וקנינו כרטיסי נסיעה למחר לLeon . מומלץ לקנות את הכרטיסים כמה שיותר מוקדם מכיוון שהכרטיסים לכיוון זה אוזלים מהר מאוד, לכן כדי לטייל ברוגע תעשו לעצמכם טובה ותפטרו במהרה מדאגת כרטיסי הנסיעה.

ליד תחנת הרכבת נמצא המוזיאון Museo de Burgos שם מספרים את סיפורה של העיר Burgos. לצערנו המקום היה סגור. מול המוזיאון יש שוק גדול של פירות, ירקות, דגים, בשר וכל טוב. השוק היה גדול ולהפתעתנו נקי ומצוחצח. בספרד שלא כמו בישראל אסור לגעת בפירות ובירקות לכן בכל דוכן לוקחים פתק עם מספר ומחכים בתור. כשתורנו הגיע אנו נותנים למוכר את רשימת הקניות עם הכמויות הרצויות והוא זה שבוחר את הסחורה ומסדר הכל בשקיות. קנינו שני אפרסקים ב0.72יורו.

Burgos

בשעה 9:30 הגענו לקתדרלה Burgos Cathedral . כניסה לקתדרלה עולה 3.5יורו + מכשיר שמע עם הסברים על כל מקום אליו אתה מגיע ומפרט על הבניה, האמנים, האדריכלים, פרוש של יצירות האומנות ועוד… הסיור בקתדרלה ארוך מאוד, אנחנו יצאנו מהקתדרלה בסביבות השעה 12:00. הקתדרלה מרהיבה ביופייה ולדעתי הסיור בה הוא מעניין מאוד לכן אם החלטתם להישאר בBurgos אל תוותרו על ביקור בקתדרלה.

בסביבות השעה 12:00 הגענו לאלברגה Santiago y Santa Catalina שנמצאת ברחוב Lain Caivo (מול הגלידרייה בה אכלנו אתמול) . כשהגענו לאלברגה גילינו שהיא נפתחה ב11:00 וכל המקומות (20 מיטות) נתפסו. למזלנו נשארו שני מזרנים פנויים, פינו לנו מקום על הרצפה והנחנו אותם שם. שילמנו 5 יורו ללילה. אלברגה זו קטנה מאוד ונמצאת מעל בית תפילה קטן. בעלי האלברגה אדיבים מאוד. יש שם מכונות כביסה, מקלחת אחת, שני תאי שירותים ו-WIFI חופשי.

נכנסנו לאחת הסמטאות שיוצאת מהכיכר המרכזית, סמטה זו מלאה במסעדות. נכנסנו למסעדה שנמצאת מול מאפיית בוטיק. ארוחה עולה 12יורו. אני לקחתי מקושקשת עם פטריות וסוג של דג לא מזוהה לעיקרית לקחתי דג מטוגן עם סלט ולקינוח פרופיטרול. גידי לקח מרק עדשים, לעיקרית תבשיל טלה עם תפוחי אדמה ולקינוח אננס. בנוסף לאוכל קיבלנו יין, מים ולחם.

Burgos

אתר נוסף בו רצינו לבקר הוא MUSEUM OF HUMAN EVOLUTION. כניסה למוזיאון עלתה לנו 4יורו. שעות הפעילות הן מ10:00-14:30 ומ-16:30-20:00 . הגענו למוזיאון ב13:45(לא ידענו שהוא נסגר ב14:30)  הספקנו רק לעבור על חצי הקומה הראשונה וכבר נאלצנו לעזוב את המקום. ביציאה קיבלנו חותמת שתאפשר לנו לחזור ב16:30 ולראות את שאר התערוכה.

הלכנו לטיילת, נשכבנו על ספסלי האבן ונהננו מקרני השמש החמימות. לאחר חצי שעה קמנו והלכנו לאלברגה העירונית לקחת את התיקים שלנו. נכנסנו לבית הקפה שנמצא מול האלברגה העירונית, אני לקחתי כוס תה וחטיף אנרגיה ב2.8יורו וגידי לקח קורנפלקס עם חלב ב1.5יורו ואמפנדס ב2יורו.

חזרנו למוזיאון בשעה 17:00 ויצאנו משם בשעה 19:15. גם סיור זה ארוך אך אני ממליצה בחום על ביקור בתערוכה המרתקת הזו!!!

לארוחת ערב התיישבנו במסעדה טורקית שנמצאת על הטיילת, לקחנו פלאפל עם ציפס ושתיה ב6יורו.