יום שני 16/9/2013 מ- Belorado ל- Burgos

מרחק : 51 ק"מ

זמן : שעה ו5 דקות

הוצאות : 30 יורו

יצאנו מהאלברגה בשעה 8:00 לכיוון הכיכר המרכזית לארוחת בוקר. לקחתי קוראסון ותה ב2.5יורו. האוטובוס היה אמור להגיע לתחנה ב9:15 לכן העברנו את הזמן במסעדה עד השעה 9:00. בזמן שישבנו במסעדה ראינו אנשים בכיכר מרכיבים דוכנים. בימי שני-שישי מתקיים בכיכר המרכזית שוק פעיל מאוד.

הלכנו ל"תחנת האוטובוס" , שנמצאת בצומת מול Hotel Jacobeo (קרוב מאוד לכיכר) בצומת זו אין שום סימן שמורה על כך ששם צריך לחכות לאוטובוס, ללא ההכוונה של בעלת האלברגה לא היינו מנחשים שזה שם. נאמר לנו שכל תושבי העיירה יודעים שלשם צריך להגיע לכן אין שום סימן המורה שזהו המקום בו צריך לחכות לאוטובוס. ככל שעבר הזמן עוד ועוד צליינים ותושבים התאספו בצומת זו, מחכים לאוטובוס.

Belorado

האוטובוס הגיע בדיוק ב9:15. כרטיס נסיעה עלה 3.24יורו והנסיעה ערכה כ-שעה ו5 דקות. מסלול האוטובוס מקביל לקמינו שברובו צמוד לכביש הראשי וכשלא, הקמינו עובר בכפרים קטנים, שדות חרושים ושדות חמניות. הדרך ברובה מישורית ולא קשה.

לפני הכניסה ל Burgos עוברים באזור תעשייה גדול מאוד שנמצא במרחק רב מהעיר העתיקה שם נמצאת האלברגה. אני ממליצה בתחילת אזור התעשייה לעלות על אוטובוס (כמעט כל אוטובוס שעובר באזור זה מגיע למרכז העיר) שיכניס אתכם למרכז העיר (התחנה המרכזית) נסיעה של בערך 10 דקות.

הגענו לבורגוס בשעה 10:20 יצאנו מהתחנה המרכזית, פנינו שמאלה, ישר לאחר מכן ימינה וממשיכים ישר לכיוון הקתדרלה הגדולה של מריה הקדושה, הקתדרלה גדולה ומרהיבה ביופייה. נכנסנו לרחבת הקתדרלה ופנינו שמאלה למרכז המבקרים שם קיבלנו את מפת העיר שמסומנת עם כל האטרקציות שיש בBurgos ועליה סימנו לנו את הדרך לאלברגה העירונית Albergue municipal de peregrinos de Burgos ונאמר לנו כי יש ביקורות טובות מאוד על אלברגה זו.

Burgos

הגענו לאלברגה בשעה 10:44 שהייתה סגורה (נפתחת ב12:00). מול האלברגה ישנו בית קפה קטן, בעל בית הקפה יצא אלינו ואמר שחבל שנבזבז את הזמן שלנו בהמתנה לפתיחת האלברגה, לכן אנחנו יכולים להכניס את התיקים שלנו לבית הקפה שלו ולצאת לטייל מבעיר. גידי היה רעב אז בסוף נכנסנו לבית הקפה והוא קנה כריך קטן ב3יורו ובזמן הזה עברנו על כל האטרקציות המצוינות במפת העיר.

בעל בית הקפה ניגש אלינו שוב והמליץ לנו להניח את התיקים שלנו בכניסה לאלברגה מכיוון שבקרוב יגיעו מלא אנשים והנחת התיק בכניסה תכניס אותנו ראשונים. הקשבנו לו והנחנו את התיקים בכניסה לאלברגה. לאחר כ-5 דקות יצאנו מבית הקפה וראינו שיירה ארוכה של תיקים המונחים בכניסה לאלברגה. נשמנו לרווחה ושמחנו שהקשבנו לבעל בית הקפה החביב.

האלברגה נפתחה בסוף בשעה 13:00 שילמנו 6יורו ללילה. האלברגה שופצה לא מזמן לכן הכל שם חדש ומסודר. המיטות נוחות מאוד ולכל אחד יש שקע ומנורה אישית.הבעיה היחידה היא שיש רק שני תאי שירותים אחד לגברים והשני לנשים כשבכל קומה יש מעל 50 אנשים. יש מלא מקלחות. לפני שעולים לאולם השינה מניחים את הנעליים בארון גדול שנמצא בקומת הלובי שם יש גם שולחנות ארוכים עם ספסלים, מכונות אוכל, מכונות כביסה ומחשבים. בכל קומה יש מרפסת לתליית הבגדים. המקום מצויין ואני ממליצה עליו בחום!

Burgos

גידי רצה לקנות תיק חדש, יצאנו לאזור התחנה המרכזית שם יש שתי חנויות ספורט וציוד טיולים אבל היה מגוון מצומצם מאוד של ציוד הטיולים לכן בסופו של דבר לאחר הליכה של חצי שעה, מצאנו את עצמנו באזור התעשייה הגדול שנמצא לפני הכניסה לBurgos. ליד סניף של מקדונלדס נמצאת חנות ענק של ציוד טיולים מכל הסוגים אם זה טיפוס, שייט, מיטיבי לכת, גלישה, צלילה ועוד.. לכל קטגורייה יש אזור גדול עם מבחר רב של מוצרים. גידי מצא תיק טיולים מעולה ב104יורו.

חזרנו למרכז העיר והתיישבנו בכיכר באחת המסעדות. גידי הזמין פירות ים מטוגנים ב5יורו ואני לקחתי בלינצ'ס עם 4 סוגי גבינות שהיה לא טעים בכלל ועלה 9יורו. לקינוח עצרנו ביוגורטייה. גביע בינוני של יוגורט עם פירות 3יורו.

בשעה 20:00 יצאנו למסעדה שנמצאת מאחורי הקתדרלה מנה ראשונה ועיקרית ב9יורו. אני הזמנתי סלט גואקמולי וסטייק של דג טונה עם ירקות . גידי הזמין סלט רוסי וחציל ממולא בבשר בקר ומעל גבינה. סידרנו את המשך ההליכה שלנו בזמן שישבנו במסעדה. חזרנו לאלברגה והלכנו לישון כשיום גדול מצפה לנו למחרת.