יום ראשון 15/9/2013 מ Santo Domingo de la calzada ל Belorado

Santo domingo de la calzada - belorado 23 km

Santo domingo de la calzada – belorado 23 km

Santo domingo de la calzada – belorado

בסביבות השעה 6:45 יצאנו מהאלברגה והתחלנו בדרכנו. לאחר הליכה של 7ק"מ הגענו ל Granon וישבנו לאכול ארוחת בוקר ב Bar Teo. ארוחת הבוקר הייתה מעולה ושירי הביטלס שהתנגנו ברקע רק הוסיפו לאווירה הטובה שהייתה במקום. לקחנו תה+חביתה ספרדית+קוראסון 3.9יורו.

הדרך היום ידידותית מאוד להולכי הרגל. היא עוברת בין שדות חיטה חרושים ושדות חמניות.

Santo domingo de la calzada – belorado

בסביבות בשעה 13:20 הגענו ל Belorado . בכניסה לעיירה נמצאת האלברגה Albergue A Santiago ב5יורו ללילה הכוללת בתוכה בריכה ומכולת. השלט הגדול והמושקע בהחלט קרץ לנו בהתחלה ושקלנו להעביר שם את הלילה אך לבסוף החלטנו להמשיך מהסיבה שהאלברגה נמצאת ממש בתחילת העיירה ובמרחק של קילומטר ממרכז העיירה שם כל המסעדות והברים.

נכנסנו לתוך העיירה והחלטנו להעביר את הלילה ב Cuatro Cantones , שילמנו 6יורו לילה. האווירה באלברגה מאוד ביתית ומזמינה. בעלת האלברגה קיבלה אותנו בחיוך רחב. היא הייתה סבלנית, מקסימה וחייכנית. באלברגה יש אפשרות לזוגות לישון במיטות זוגיות(מחברים יחד מיטות קומותיים) . המקום נקי, מסודר והמיטות נוחות מאוד. בצמוד לחדר המיטות יש חדר עם 2 מקלחות, 2 שירותים ומרפסת לתליית הכביסה. בקומה השנייה של האלברגה יש מסעדה, לכן בנוסף ללינה הם מציעים ארוחת בוקר שכוללת מיץ, ריבה, בגט ושתיה חמה בתוספת של 3יורו וארוחת ערב משותפת לכל הצליינים הלנים באלברגה ב10יורו. לאחר הצצה בתפריט הערב החלטנו להצטרף לארוחה המשותפת ונכנסנו לרשימה (נדרש להירשם לארוחת הערב כדי להבטיח את מקומך!).

Santo domingo de la calzada – belorado

הלכנו לכיכר המרכזית בBelorado ונכנסנו למסעדה Restaurant Etoile שנמצאת מול האלברגה (יש שתי כניסות למסעדה, האחת מהכיכר והשניה, כניסה אחורית שנמצאת ממול האלברגה) ארוחת צליינים עולה 10יורו אם יושבים בפנים ו13יורו אם יושבים בחוץ. אני הזמנתי סלט פסטה+פילה דג+גלידה, גידי הזמין פאייה מיקס+המבורגר עם צ'יפס+פלאן. הארוחה הייתה טובה מלבד ההמבורגר שלא הגיע בלחמניה והיה לו טעם של המבורגר טבעול. זו לא הפעם הראשונה שלהמבורגר שמגישים  במסעדות יש טעם של קציצה תעשייתית עם 10%בשר.

יצאנו לחצר האלברגה, חצר גדולה וירוקה עם כסאות, שולחנות ובריכה מקורה. בצמוד לחצר ישנה חלקת אדמה גדולה ומגודרת שם בעלי האלברגה מגדלים ארנבות ותרנגולים. לא יכולנו להישאר אדישים לפינת הליטוף הגדולה שיש לנו שם לכן ביקשנו אישור להיכנס פנימה. בעל האלברגה לא חשב פעמיים, חייך חיוך גדול ואמר "בטח שאתם יכולים להכנס!" והביא לנו קערה עמוסה בגרגירים אחרת אף אחד לא היה מתקרב אלינו.

מריה מניו מקסיקו החליטה להצטרף אלינו ויחד איתה באו גם אימה ודודה, חסוס בן ה61 שזו הפעם השניה שהוא הולך את הקמינו וכנראה גם לא האחרונה, עוד בעודו הולך את הקמינו הוא כבר מתכנן את הפעם השלישית בה הוא ילך את הקמינו שתהייה בשנה הבאה. חסוס סיפר לי שבכל בוקר וואן גדול מגיע ואוסף את התיקים הגדולים שלהם, הם נשארים עם תיקים קטנים שיש בהם מים וכסף. הוואן מסיע את התיקים שלהם לעיירה הבאה בה הם מתכננים לעצור ומשאיר את התיקים באלברגה שבה הם הזמינו מקום מראש. חסוס נרגש לשמוע שאנחנו מישראל, ארץ הקודש. הייתה לנו שיחה עמוקה הנוגעת לדתות שונות ומהותה של כל דת. בסופו של דבר הגענו להסכמה שהחשוב ביותר זה שכל אחד ידאג להיות בנאדם טוב וישר לפני שהוא חושב על קיום מצוות והלכות דתיות.

Santo domingo de la calzada – belorado

בשעה 19:30 ירדנו לקומה השניה באלברגה לארוחת הערב המשותפת. בעלי האלברגה דאגו להושיב בכל שולחן של רביעייה אנשים הדוברים את אותה השפה כדי שיוכלו לתקשר בניהם ולהכיר. אנחנו ישבנו עם טיוואנית, תושבת ארצות הברית, ספרנית במקצועה ואמריקאית מאיידהו, אחות במקצועה. מסעדת האלברגה הייתה מלאה עד אפס מקום והאווירה הייתה חמימה ומשפחתית, השיחה זרמה והיה מעניין מאוד.

היופי בקמינו זה שאין חשיבות לדת, גזע, מין וגיל. כל פגישה היא מרתקת ומעניינת. תמיד נמצא נושא שיחה, כולם מפגינים סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני ותמיד מעניין לשמוע מה הביא כל אחד ואחת לקמינו.

אני לקחתי מרק שעועית למה ראשונה, פסטה למנה עיקרית ולקינוח לקחתי Natillas שזה רפרפת בטעם קינמון, אחד מהקינוחים הטעימים ביותר שאכלתי. גידי לקח פאייה ועוף עם תפוחי אדמה למנה השניה ולקינוח, Natillas. האוכל היה טעים מאוד. אני ממליצה בחום להעביר את הלילה באלברגה הזו ולהכניס לחבילה גם את ארוחת הערב הנהדרת שהם מציעים.

Santo domingo de la calzada – belorado

החלטנו ביום למחרת לקחת אוטובוס ל Burgos בגלל הכאבים בכפות הרגליים שאותתו לי כי הם זקוקים למנוחה. בכניסה לאלברגה יש לוח שעם גדול עליו יש דף עם שעות הציאה של האוטובוס לBurgos.