יום שישי 13/9/2013 מ Navarrete ל Azofra

הוצאות : 27.7 יורו

Navarrete - Azofra  22km

Navarrete – Azofra 22km

ההליכה היום לא קשה בכלל מלבד עלייה אחת ביציאה מהעיירה Najera אך לא מאוד תלולה. הדרך היום מוקפת בשטחים עצומים של כרמי ענבים ובהמשך הנוף מתחלף לנוף מדברי עוצר נשימה.

יצאנו מהאלברגה בשעה 7:00 כשבחוץ עדיין חשוך. מרבית הפרגרינוס מתעוררים בין השעות 5:00-6:00 לפנות בוקר ויוצאים לדרך. אנחנו ניסינו להימנע מההליכה בשעות המוקדמות של הבוקר מהסיבה שלא יכולנו להנות מהנוף הסובב אותנו. אך באותו הבוקר, כ40 דקות לאחר שיצאנו לדרכנו בחושך כשהפלייליסט האהוב עליי מתנגן ברקע, קרני השמש מתחילות להציץ מבעד לעננים המתפזרים אט אט וצובעות את ההרים בגווני אדום זהבהב. אנו ממשיכים ללכת כשמימיננו מטעי זיתים ומשמאלנו כרמי ענבים הפרוסים על שטחים עצומים. תוך כדי ההליכה השמים נשטפים בצבע סגלגל עוצר נשימה. הרגשתי כאילו אני הולכת בתוך ציור. המראות הללו מרוממים את הרוח ומעלים חיוך על הפנים. אלו היו מראות שבשבילן היה שווה להתחיל את ההליכה בחושך.

Navarrete – Azofra

לאחר 7ק"מ הגענו הגענו לעיירה Ventosa שם עצרנו לארוחת בוקר. אני לקחתי תה עם חלב וסנדוויץ עם חביתה 4.5יורו וגידי לקח שוקו חם וקרואסון שוקולד ב3יורו.

לאחר הליכה של 9 ק"מ הגענו לNajera שם עצרנו באחת המכולות. גידי קנה סנדויץ גבינה עם בשר ועגבניה ועוגיות להמשך הדרך ב4.5יורו ואני קניתי אפרסק ומעדן ב1.7יורו. Najera נראית עמו עיירה מאוד נחמדה להעביר בה את הלילה. לצידי הנהר שעובר באמצע העיירה יש כרי דשא עליהם ניתן לראות לרוב פרגרינוס הנחים לקראת המשך הדרך ובמקביל לכרי הדשא יש טיילת המלאה במסעדות ופאבים. בנוסף לזה יש בעיירה מספר מבנים תיירותיים ששווים ביקור.

יצאנו מ Najera והנוף השתנה מנוף המאופיין בצמחייה רבה שהצבע הירוק שולט בה לנוף מדברי והררי עוצר נשימה. לאחר העלייה נגלה לעינינו נוף מדברי ובו שטחים עצומים של כרמי ענבים. ממש שמחתי שהגענו לאזור זה בשעות הצהריים ולא בשעות הבוקר המוקדמות כאשר החושך שולט ולא ניתן להנות מהמראות המדהימים הללו. מאזור זה מתחילים ללוות אותנו לאורך הדרך עמודי עץ המופיעים כל 2ק"מ ומצויין עליהם מה המרחק הנותר לנו ללכת עד לנקודת הסיום שהיא כמובן סנטיאגו דה קומפוסטלה.

Navarrete – Azofra

לאחר הליכה של 6ק"מ הגענו לAzofra. הגענו לאלברגה העירונית Albergue Municipal de Peregrinos de Azofra. האלברגה העירונית חדשה יחסית לשאר האלברגות בהן שהינו עד היום. בחצר האלברגה יש בריכה קטנה וכבלי כביסה העמוסים בבגדים של פרגרינוס שניצלו את היום שטוף השמש שהפתיע אותנו. שילמנו 7יורו ללילה. החדרים באלברגה זוגיים. אם אתם מגיעים לבד הם מקפידים לסדר את החדרים כך ששהם מצרפים יחד פרגרינוס שהם בני אותו גיל פחות או יותר ומדברים את אותה השפה כדי שיוכלו לתקשר. שילמנו יורו לקניית סבון לכביסה+שימוש במכונת הכביסה. באלברגה אין WIFI חינם, במידה ותרצו צריך לשלם 1יורו לחצי שעה של גלישה בWIFI.

לאחר מקלחת זריזה ותליית הבגדים הלכנו למסעדה Restaurante Camino de Santiago – Bar Sevilla שנמצאת ברחוב הראשי שבו עובר הקמינו והזמנו אורז בנוסח קובני (סופר טעים) שעלה 4.5יורו. בדרך חזרה לאלברגה הלכנו בעקבות השלט שאמר כי בהמשך יש גן בוטני. לאחר הליכה של כ500מ' נמצא שלט נוסף שמורה לפנות שמאלה. הבנו שהגן הבוטני לא קרוב כמו שחשבנו לכן העדפנו להסתובב ולחזור לנוח באלברגה.

Navarrete – Azofra

בשעה 20:30 בערב חזרנו למסעדה בה ישבנו בצהריים והזמנו אוכל מתפריט הפרגרינוס שמציע ארוחת ב10יורו. חזרנו לאלברגה ונהננו משינה רצופה ללא נחירות.