יום רביעי 11/9/2013 – יום מנוחה ב Logronio

התעוררתי ב8:00 ויצאתי לרחוב השומם שרק אתמול שקק חיים מהסיבה שבספרד החנויות, המכולות והמסעדות נפתחות רק לקראת השעה 10:00 בבוקר. עשיתי סיבוב קצר וחזרתי להוסטל. שילמתי 20יורו ללילה נוסף לי ולגידי (במידה ואתם רוצים להישאר באלברגה לילה נוסף חשוב מאוד שתבררו האם זה אפשרי מכיוון שברוב האלברגות זה לא אפשרי). ישבנו בפאב קטן שנמצא באחת הסמטאות ולקחנו ארוחת בוקר ב2.8יורו שכללה סנדוויץ +שתיה חמה+מיץ.

Logronio

לאחר הארוחה יצאנו לסיבוב ברחבי העיר. נכנסנו לכנסיית סנטיאגו Iglesia de Santiago el Real ולאחר מכן בדרך חזרה להוסטל ראינו חנות למכירת נֹאד ,Felix barbero botas rioja ברחוב C/ Sagasta nº 8, bajo . כאשר נכנסנו לחנות בעל החנות, פליקס , קיבל אותנו עם חיוך רחב . פליקס היה בדיוק באמצע העבודה, חדר העבודה שלו זה בעצם חלק מהחנות כך שניתן לראות חלק מתהליך ההכנה של הנֹאד. שמחנו מאוד שנכנסנו לחנות הרי לא בכל יום ניתן לראות את תהליך העבודה על נֹאד יין. פליקס עצר הכל והתפנה כדי לדבר איתנו. היה כל כך מעניין כך שהזמן רץ ומבלי להרגיש בילינו שם קרוב לשעה. פליקס סיפר לנו שמקצוע זה עובר בירושה במשפחה שלו, הוא הדור החמישי שמקבל מקצוע זה בירושה ממשפחתו. בכניסה לחנות מקשטות את הקיר תמונות של אבא שלו והסבים שלו בזמן שהחנות היית בבעלותם. פליקס סיפר לנו על תהליך העבודה שהיה נהוג בעבר כאשר אטמו את הנֹאד בעזרת שרף של ברוש ועל השינוי שתהליך זה עבר עם הזמן. הנֹאד עשוי מעור אמיתי, פרה או עז. עור הפרה קל יותר לעיבוד לכן ניתן לעבד אותו בעזרת מכונה לעומת עור העז שתהליך זה נעשה רק בעבודת יד. הוא הראה לנו כיצד הוא משייף את הנֹאד ואף נתן לגידי להתנסות בשיוף. בהמשך קיבלנו הסבר קצר אך מפורט על מחוזותיה הרבים של ספרד ועל השוני ביניהם. פליקס היה נפלא, סבלני וענה על כל שאלותינו זו הייתה חוויה מרתקת ומשכילה. גידי קנה נֹאד של 1ליטר עם פרווה של צבי ב20יורו, נפרדנו מפליקס וחזרנו להוסטל.

בשעה 14:00 יצאנו לאכול פינצ'וס בבר La taberna del tio blas שנמצא בCalle Laurel, 1 (רחוב זה מלא במסעדות וברים). גידי לקח מיני המבורגר, קציצת תרד וגבינה על פרוסת בגט, פרוסת בגט עם בשר וגבינה וכוס יין ב8.5 יורו. אני לקחתי פוקצ'ה, קציצת תרד וגבינה על פרוסת בגט וסלט רוסי ב8יורו. המנות אומנם קטנות אך מפליא כמה הן ממלאות. האווירה במקום הייתה נהדרת, הרחוב היה מלא באנשים שיצאו להפסקת הצהריים שלהם מהעבודה והתפנקו בכוס יין ומספר מנות קטנות לנשנוש. סיימנו את הארוחה ופנינו לכיוון הפארק שנמצא מעבר לכביש הראשי(מזרחה מהבר). ישבנו על אחד הספסלים כשעה ונהנינו מקרני השמש החמימות.

לאחר שנ"צ של כשעה וחצי הלכנו למכולת שמול ההוסטל והצטיידנו באוכל למחר מכיוון שהעיירה הבאה נמצאת במרחק של כ13ק"מ. קנינו אפרסק, תפוז, 3 יחידות טונה וחבילת עוגיות ב6יורו.

Logronio

ב19:30 ישבנו לארוחת ערב אצל הפקיסטני החביב שגם הפעם לא אכזב במנת הפלאפל המעולה שלו שבאה יחד עם ציפס ושתיה ועולה 5.5 יורו.