יום שבת מ7/9/2013 Puente la reina ל Villatuerta

זמן : 8 שעות

הוצאות : 27 יורו

Puente la Reina – Villatuerta

התעוררנו בבוקר, יצאנו למרפסת וראינו שהיה לילה גשום לכן החלטנו להוציא את כל הדברים שהיו לנו בתיק ולהכניס אותם לשקיות ניילון למרות מגן הגשם של התיק(עדיף לא לקחת סיכון). ירדנו לדלפק הקבלה ושם חיכתה לנו ארוחת הבוקר (2 קוראסונים, 2בקבוקי מיץ, תפוח ותפוז).

בסביבות השעה 7:30 יצאנו לדרך. היציאה מPuente la reina זו עלייה שבחלקה מעט תלולה. בסביבות השעה 10:00 הגענו לCirauqui שם עצרנו במכולת השכונתית קנינו בגט חצוי לשניים, עגבניה, 2 טונה, גבינה צהובה ויוגורט(10יורו).

Puente la Reina – Villatuerta

בזמן שישבנו ונהננו מארוחת הפועלים שסידרנו לנו שמענו מוזיקת תזמורת, הרגיש כאילו המנגינה מגיעה מכל כיוון. עם הזמן המנגינה התחזקה והבנו שמדובר בתזמורת חיה. לאחר מספר דקות הם הגיחו מהסמטה, תהלוכה של תזמורת חיה של כ50 נגנים המונים ביניהם מבוגרים, נערים, ילדים וטף. נכנסים מסמטה אחרת יוצאים מאחרת וחוזרים מהסמטה שממול. השמחה הייתה גדולה. הצליינים שהלכו את הקמינו הופתעו ושמחו להיות חלק מהמאורע הזה אך אף אחד לא כל כך הבין לשם מה החגיגות. לאחר מספר בירורים עם תושבי הכפר התברר שביום זה הכפר חוגג 200 שנות היווסדות לכפר והתזמורת זו תזמורת הכפר, כל נגניה הם תושבי הכפר Cirauqui.

ביציאה מהכפר הקמינו עובד דרך הכיכר המרכזית וממנה ממשיכים דרך סמטה שם מונח שולחן עם חותמת של הכפר כדי להחתים את דרכון הצליינים. לאחר שהחתמנו את הדרכונים שמענו שוב את התזמורת שהתכנסה בכיכר המרכזית לקראת ה-Finale. לא יכולנו לפספס את הסוף לכן נשארנו, רקדנו ושמחנו עם תושבי המקום ופרגרינוס נוספים ששמחו להיות חלק מהחגיגות.

Puente la Reina – Villatuerta

התזמורת סיימה את הופעתה ואנחנו המשכנו בדכנו. המשך הדרך גם כן מאופיין בעליות אך מתונות. ביציאה מLorca גשם כבד החל לרדת, דבר שלא הפתיע אותנו מכיוון שכל היום ליוו אותנו עננים אפורים. למזלנו היינו ערוכים לגשמים לכן כל שנותר הוא להוציא את מעיל הגשם ששמנו במקום נגיש ולכסות את התיק. לא יכולנו לדעת כמה זמן יימשך הגשם לכן המשכנו ללכת. הגשם פסק לאחר כ10 דקות וקרני השמש יצאו מבין העננים וייבשו אותנו מהר מאוד.

באותו יום החלו לגידי כאבים בברכיים לכן החלטנו לעצור בVillaturta במקום להמשיך ל Estella. החלטנו להעביר את הלילה ב Albergue de Villatuerta ובצעד הראשון פנימה נדהמנו מהקסם ומהאווירה החמה שיש באלברגה. רצפת חלוקי נחל בכניסה והשאר מרוצף באריחים מעוטרים, רהיטי וינטאג' מעץ מלא ודגלים ומוזיקה טיבאטית שלרגע גרמו לנו להרגיש במזרח הרחוק עד שבעל האלברגה פנה אלינו בספרדית ועם חיוך גדול ביקש מאיתנו להוריד את הנעליים ולהניח אותם לצד שאר זוגות הנעליים ולקח אותנו לסיור במקום. בקומת קרקע יש חדר עם שני מחשבים ובצמוד לזה חדר נוסף עם ספות משם יצאנו למרפסת הגדולה שם יש מכונות כביסה, מייבשים וכבלי תלייה, ממול יש פינת ישיבה נחמדה עם ספות ומשמאל ערסלים צבעוניים תלויים אחד אחרי השני. למטה יש חצר נחמדה. במקום יש גם מטבח גדול ומאובזר וחדר אוכל עם שולחן ארוך שבו הם מכינים ארוחות ערב ובוקר משותפות. האווירה באלברגה כל כך חמימה ומזמינה כך ששמחנו מאוד שנשארנו להעביר שם את הלילה.

ללילה שילמנו 12יורו. בעל האלברגה הציע לנו גם את ארוחת הערב המשותפת שהם מכינים ב13יורו שכוללת סלט חסה, פשטידת ירקות ומעדן. אמרנו תודה אבל לא תודה, לא מוותרים על מנת החלבון שלנו.

Puente la Reina – Villatuerta

סימון, בת הזוג הברזילאית של בעל האלברגה ליוותה אותנו והעלתה בפנינו שתי אפשרויות שינה, בעליית הגג הגדולה שם נמצאים הצעירים או בקומה מתחת שם נמצאים המבוגרים(הפיצול בין הצעירים למבוגרים נעשה בגלל שלצעירים יותר קל לרדת במדרגות ובגלל תזמורת נחירות לילית). בחרנו בקומת המבוגרים מכיוון ששם החדרים קטנים יותר, בכל חדר 5 מיטות לעומת עליית הגג שם יש מעל ל10 מיטות וסיבה נוספת היא שבקומה זו היו חדרי השירותים והמקלחות. השותפים שלנו לחדר היו זוג מבוגרים (60+) מאריזונה.

בכפר יש שתי מסעדות, האחת נמצאת מעבר לגשר במרחק של כ4 דקות הליכה מהאלברגה שם יש מבחר של אפשרויות בתפריט – המטבח נפתח ב20:30 ומסעדה נוספת הנמצאת מול האלגברה שם יש פחות אפשרויות בחירה – המטבח נפתח ב19:00. החלטנו ללכת למסעדה הקטנה יותר, שמול האלברגה. אני וגידי הזמנו למנה ראשונה פאייה עם ירקות ופירות ים לעיקרית אני לקחתי דג מטוגן עם צ'יפס וגידי לקח עוף מטוגן. לקינוח לקחנו יוגורט טבעי(10יורו). המסעדה אומנם נראית יותר כמו קיוסק ולא כמו מסעדה אך האוכל שם הוא אוכל ביתי נהדר וכך גם השירות לכן אני ממליצה בחום ללכת למסעדה הזו.

לאחר הארוחה חזרנו לאלברגה עייפים מאוד, נפלנו למיטה. באמצע הלילה התעוררנו מתזמורת הנחירות שאירגנו לנו הזוג החביב מאריזונה. זה היה נוראי, ללא ספק הלילה הכי ארוך שחוויתי בכל הקמינו.