יום שני 2/9/2013 – חלק 2 St jean pied de port to Roncesvalles

SJPP - Roncesvalles 27 Km

SJPP – Roncesvalles 27 Km

a

יום ההליכה הראשון בקמינו הוא היום הקשה ביותר מכיוון שביום זה חוצים את רכס הפירנאים שם עובר הגבול בין צרפת לספרד. היום הראשון מתחיל בעליות תלולות ונגמר בירידות תלולות מאוד. אך כמה כייף לסיים את היום הראשון ולדעת שהחלק הקשה מאחורייך.

יצאנו מSJPP על שביל אספלט המוביל אותנו לפירנאים בעלייה תלולה שמכינה אותנו למה שאנחנו הולכים לחוות במשך כל היום. בתחילת ההליכה מגיעים לצומת דרכים המראה שתי אפשרויות הליכה, המסלול להולכי הרגל נקרא – the Napoleon Route . לאורך הדרך רואים מספר צליינים שנהוג לברך כל צליין ב-Buen Camino (=דרך טובה) . לאט לאט עם הקילומטרים הצרפתית מתחלפת בספרדית ומאפשרת לנו להבין את הסובבים אותנו.

SJPP

Pyrenees

היום הראשון אומנם קשה אך הנוף עוצר הנשימה מכפר על הקושי הפיזי. גבעות ירוקים, שטחי מרעה עצומים ומזג אוויר המשלב רוח קרירה ושמש חמימה, מזג האוויר המושלם לתחילת המסע. על הדרך פוגשים בעדר כבשים, פרות וסוסים אציליים מדהימים ביופיים כשכולם חיים יחד על רכס הפירנאים בהרמוניה מושלמת. אין יותר יפה מזה.

טעות טרגית ששילמתי עלייה ביוקר בהמשך הקמינו זה שהחלטתי להכניס לנעלי ההליכה שלי מדרסי סיליקון שאמא שלי קנתה לי. הכנסתי את מדרסי הסיליקון יחד עם המדרסים של הנעל מבלי ללכת איתם לפני בארץ ולבדוק האם זה באמת מקל עלי. בתחילת ההליכה הרגשתי שקצת לחוץ לי בכפות הרגליים עם שני המדרסים והגרביים העבות אך המשכתי בכל זאת ללכת. מאוחר יותר לאחר כמה שעות של הליכה התחלתי להרגיש כאבים עזים בכפות הרגליים שאילצו אותנו להתיישב בצד הדרך לא מעט. אך העצירות האלו הואילו לנו בכך שאילצו אותנו לשבת, לנוח ולהביט על הנוף היפיפה שהקיף אותנו.

כשהגענו לOrisson עצרנו באלברגה ומילאנו את בקבוק המים שלנו בברז שהיה בחוץ ממול לכניסה. לאחר מספר דקות המשכנו ללכת. עצרנו ליד מצפה שנמצא באמצע הדרך והחלטתי להוציא את המדרסים של הנעל ולהישאר עם מדרסי הסיליקון מכיוון שלפני היציאה למסע קראתי במספר בלוגים שממליצים בחום על מדרסי הסיליקון שעוזרים ללכת את הקמינו בלי בעיות (לא המקרה שלי!).

Pyrenees

יחד עם הכאבים בכפות הרגליים החלו גם כאבים במרחיקי הירך. אולי העובדה שלא עצרתי כשהחלו לי הכאבים, כשעוד יכולתי לעזור לעצמי עם מתיחות ומנוחה כשכן נזכרתי לעצור ולטפל בכאב זה כנראה כבר היה מאוחר מידי. הכובד של התיק הקשה עלי עוד יותר והגביר את הכאבים. לקראת עלייה ארוכה ותלולה גידי נחלץ לעזרתי ולקח ממני את התיק כשהתיק שלו מונח על הגב והתיק שלי על הבטן. זה עזר לי מאוד ואפשר לי לעלות את העלייה מהר יותר.

בהמשך הדרך הכאבים בירך לא השאירו ברירה אלא להיות יצירתיים. גידי הציע לי ללכת על הצד, הליכת סרטן. כמה מצחיק שזה נשמע וכנאה גם נראה זה עזר לי מאוד ואפשר לי להגביר את הקצב. בגלל שהכאבים בכפות הרגליים לא הרפו כ- 500 מ' לפני הסוף החלטתי להוריד את הנעליים, להוציא את מדרסי הסיליקון ולהחזיר את המדרסים של הנעל. הפלא ופלא השחרור שהרגתי בכפות הרגליים כשנעלתי אותן עם המדרסים המקוריים היה מדהים אך לצערי עדיין היו קצת כאבים מכיוון שנזכרתי מאוחר מידי לעשות את כל השינויים האלו.

בגלל הכאבים שגרמו להליכה האיטית הגענו לRoncesvalles בשעה 21:00 בערב. היינו עייפים, רעבים, מותשים אך מרוצים שהגענו ליעד שהצבנו לעצמנו למרות כל המכשולים שנתקלנו בהם בדרך. הגענו למקום כשלפנינו מבנה ישן גדול ומרהיב שנראה כמו טירה גדולה.

לאורך ההליכה לא רואים את המבנה חוץ מנקודה אחת בה המבנה מבצבץ בין הגבעות והעצים ונראה קרוב מתמיד. אך לא. הוא לא באמת קרוב. חוץ מנקודה אחת בה היה אפשרי לראות את היעד שלנו אין זכר כל ההליכה למבנה העצום והמרהיב, גם כשקרובים אליו במרחק של 100מ'.

Roncesvalles

בכניסה לאלברגה מצד ימין יש את המשרד בו שילמנו על מיטה (6 יורו) והחלטתי לקנות גם צדפה שהיא הסמל של הקמינו (3.5 יורו) . תחושת הרעב התגברה על העייפות והכובד של התיק לכן הלכנו למסעדה שנמצאת מאחורי המבנה במעלה הרחוב יחד עם הציוד מבלי לעבור בחדר השינה . בחרנו בתפריט שעולה 14 יורו ומציע ראשונה+עיקרית+קינוח+שתיה חמה וקרה . יש גם תפריט ב9 יורו לצליינים שההבדל הוא שזה בלי שתיה חמה והמבחר מצומצם.

למנה ראשונה לקחתי פסטה עם גבינה, עיקרית פילה סלמון עם תפוחי אדמה ולקינוח עוגת תפוחים. גידי הזמין למנה ראשונה פסטה עם בשר, לעיקרית תבשיל בשר עם תפוח אדמה ולקינוח עוגת בלקאן (סופר טעימה!) . לקראת סוף הארוחה הטמפרטורות ירדו והרוח התחזקה כך שתה חם היה במקום. סיימנו לאכול, לקחנו את הציוד שלנו ופנינו לחדרים בשארית כוחותינו.

הלכנו לכיוון החדרים שלא היו ממוקמים במבנה הגדול אלא בירידה מצד ימין למבנה לאחר שחצינו נהר בעזרת גשר קטן. הגענו לשטח גדול הממוקמים בו מעל 20 קרוונים ובכל אחד 4 מיטות קומתיים. בסוף השטח במרכז היו שני קרוונים אחד לנשים ואחד לגברים בהם היו שירותים ומקלחות. כוח להתקלח לא היה לנו וגם לא להחליף בגדים. צחצחנו שיניים, פרסנו את שקי השינה על המיטות ונרדמנו, בערך. הלילה הראשון בחברת עוד 6 אנשים כשהאחד נוחר, השני משחק בפלאפון והשלישי מחליט לצאת ולהיכנס כאילו הוא לא מתכנן ללכת לישון הלילה. סיטואציה שעם הזמן מתרגלים אליה.