יום שני 2/9/2013 – חלק 1 הגעה לSJPP

יצאנו מהפנסיון ב05:15. החזרנו את המפתחות לקבלה שנמצאת במלון (פתוח 24/7) והלכנו לכיוון תחנת הרכבת (HENDAYE).הגענו לתחנת הרכבת 2 דקות לפני שהרכבת הייתה אמורה לצאת. בשונה מהנהוג בארץ בכל הנוגע לעמידה בזמנים של רכבות ואוטובוסים הם תמיד מדייקים. הגענו לBAYONNE בשעה 06:15 . לאחר המתנה של שעה עלינו לרכבת השנייה שהורידה אותנו בSJPP בסביבות 08:40.

יצאנו מתחנת הרכבת בSJPP נרגשים לקראת המסע שלנו ומוכנים להתחיל ללכת אך מהר מאוד נעצרנו כי לא ידענו לאיזה כיוון אנחנו אמורים לפנות. לאחר שבהינו במפה שנמצאת משמאל לתחנת הרכבת שלא עזרה לנו כל כך החלטנו ללכת אחרי אחד האנשים שיצא מתחנת הרכבת עם תיק טיולים גדול ושנראה כי פנינו מועדות לאותו הכיוון ושהוא בעל ביטחון רב לגבי המיקום שלו והכיוון אליו עליו לפנות וכפי שזה היה נראה אנחנו לא היינו היחידים שהלכנו בעקבותיו. (ביציאה מתחנת הרכבת חוצים במעבר החציה והולכים ישר עד סוף הרחוב עד שמגיעים לצומת דרכים כשמולך שער אבן אותו צריך לעבור, להמשיך ללכת עוד קצת ישר לאחר מכן פונים שמאלה והולכים ישר עד שמגיעים למשרד הצליינים) .

SJPP שער האבן

נכנסנו למשרד הצליינים שמלא בפרצופים נרגשים של אנשים המתחילים את המסע שלהם כשהדבר היחיד שידוע להם זה שבסוף הם יגיעו לסנטיאגו דה קומפוסטלה. המתנדבים במשרד הצליינים הם בעצמם הלכו בעבר את הקמינו וזו הדרך שלהם להמשיך לתרום ולהיות חלק מהקמינו. אישה מבוגרת קיבלה אותנו עם חיוך גדול על פניה ושאלה אותנו מאיפה הגענו. היא הציעה לנו להתקשר לאלברגה(=אכסניה) שנמצאת בOrisson מכיוון שאין שם הרבה מקומות אך ציינו כי אנחנו מתכננים ללכת היום עד Roncesvalles . היא התפלאה שאנחנו מתכננים ללכת עד לשם מכיוון שהשעה הייתה כבר מאוחרת כדי להתחיל ללכת 27 ק"מ. היא הצליחה לערער קצת את ביטחוננו והתלבטנו אם ללכת היום או להישאר שם ללילה ולהתחיל את הקמינו מחר. היא לקחה אותנו למחשב שנמצא במקום והראתה לנו את מזג האוויר שצפוי השבוע וציין כי מחר הטמפרטורות יירדו ויחלו גשמים. החלטנו להתחיל ללכת היום כי ידענו שההליכה של היום הראשון היא הקשה ביותר כך שלא רצינו להוסיף לזה גם גשמים.

משרד הצליינים בSJPP

קנינו דרכון צליינים שעולה 2 יורו.  לאורך כל הקמינו ממלאים את הדרכון בחותמות בכפרים בהם עוברים, בברים לאורך הדרך ובאלברגה בה נשארים ללילה וזו ההוכחה במשרד הצליינים בסנטיאגו דה קומפוסטלה שאכן הלכנו את הקמינו והכי חשוב להם לראות זה שהלכנו את ה100 ק"מ האחרונים וזה מזכה אותנו בתעודת צליין. יחד עם הדרכון קיבלנו מספר דפי מידע שאני ממליצה לשמור (שני דפים המציגים בגרפים את ההליכה עד סנטיאגו ומחלקים את הקמינו לימים, דף עם אלברגות שנמצאות בכל כפר ועיירה, דף המפרט על היום הראשון והסבר כללי על הקמינו). אני וגידי החלטנו לא לקנות ספר המדריך על הקמינו מכיוון שידענו כי הסימונים בדרך מספיק ברורים ומעטים הפעמים בהן ניתן ללכת לאיבוד אם בכלל ובנוסף לדפי המידע שקיבלנו ממשרד הצליינים והאפליקציה המעולה miCamino הדרך תמיד מלאה בצליינים נוספים שתמיד מוכנים לעזור.

יצאנו ממשרד הצליינים והתיישבנו במסעדה שנמצאת ברחוב הראשי לפני שנכנסים לרחוב של משרד הצליינים. שאלנו מה יש לאכול והמלצרית הציעה לנו קוראסון, מיץ תפוזים ושתיה חמה. הסברנו למלצרית שאנחנו ממש רעבים והיא אמרה שאין לה בעיה להכין לנו משהו אחר רק שנקח בחשבון שזה ייקח קצת זמן כי היא היחידה שנמצאת שם. אמרנו לה שזה בסדר והאוכל הגיע לאחר 10 דקות. אני לקחתי טוסט עם מוצרלה וירקות(5יורו) וגידי לקח המבורגר(7יורו). בשעה 10:30 כשאנחנו שבעים יצאנו מהמסעדה והלכנו לכיוון תחילת הקמינו שנמצא במורד הרחוב בו נמצא משרד הצליינים.